5 redenen waarom YouTube het beste platform is voor video content

Demografisch voordeel

Terwijl platforms als Snapchat en Instagram zich vooral richten op jongeren, en Facebook zich vooral richt op ouderen, richt YouTube zich op alle doelgroepen. Het maakt dus niet uit wie je wilt bereiken, er zitten altijd genoeg vissen in de vijver.

Distributie voordeel

Een link naar een YouTube video kun je gemakkelijk verspreiden op platforms buiten YouTube. Hierdoor heb je naast directe zoekopdrachten via YouTube, ook profijt van zoekopdrachten gericht aan jouw eigen site(s) of Social Media platform(en). De inhoud die je plaatst heeft hierdoor een groter bereik en meer effect.

Data-driven content

Op basis van voorafgaand onderzoek naar de doelgroep en de data die vrijkomt wanneer je publiceert, kun je veel zeggen over het effect van de content. Je ziet bijvoorbeeld waar mensen afhaken in video’s, welke video’s abonnees genereren en welk apparaat ze gebruiken om je video’s te bekijken. Met deze gegevens kun je jouw content verbeteren en toekomstige beslissingen sturen voor een optimaal resultaat.

Stabiliteit en zekerheid

YouTube is in 2006 opgekocht door Google voor 1.41 miljard muntjes. Dat is best een hoop! Als grootste zoekmachine van de wereld, kun je er zeker van zijn dat Google de komende tijd nergens heen gaat. Dat jouw content hiermee veilig en bewaard blijft is hiermee verzekerd.

Levensduur van de content

Op YouTube hoef je niet oneindig te zoeken en scrollen naar de content die je zoekt. Het zoeksysteem is gericht en accuraat. Een ander voordeel dat dit met zich meebrengt is dat het effect van content zich uitgesmeerd over een tijdsduur van maanden of zelfs jaren, waarmee jouw investering dus van blijvende waarde is.

YouTube specialisten in the pocket!

Meer leren over jouw kansen op YouTube?

Voordat je een YouTube campagne uitrolt wil je zeker zijn dat de kansen die er liggen optimaal worden benut. Neem vrijblijvend contact met ons op en wij kijken met je mee.

ContactOfferte