5 redenen waarom YouTube het beste platform is voor video content

Demografisch voordeel

Terwijl Snapchat en Instagram zich vooral richt op jongeren, en Facebook zich vooral richt op ouderen, heeft YouTube het voor elkaar weten te stomen om alle groepen aan zich te binden. Voor de doelgroep die je wilt aanslaan, zitten er altijd genoeg vissen in de vijver. Je kunt elk publiek kiezen dat je leuk vindt, en het is groot genoeg op YouTube om te rechtvaardigen dat je er bent.

Distributie voordeel

YouTube video’s zijn makkelijk te verspreiden op andere platformen. Een video link kun je gemakkelijk plaatsen op andere social media platformen, je eigen website, blogs of e-mail marketing. Hierdoor heb je niet alleen profijt van directe zoekopdrachten via YouTube, maar ook via andere platformen. De inhoud die je maakt is daardoor waardevoller in vergelijking tot andere Social Media platformen.

Data-driven content

De rijkheid aan inzichten die de analytische gegevens van YouTube video’s biedt is ongekend. Op basis van de data die vrijkomt in de portal van YouTube, kun je bijster veel zeggen over welke content werkt en waarom. Je ziet waar mensen afhaken in video’s, welke video’s abonnees genereren en welk apparaat ze gebruiken om je video’s te bekijken. En dit is maar een onderdeel hiervan. Met deze gegevens kun je zien wat werkt, je content er op aanpassen en de inzichten gebruiken om beslissingen te sturen.

Stabiliteit en zekerheid

Naast dat YouTube een van de grootste social media platformen ter wereld is, is het in 2006 ook nog eens opgekocht door Google. Leuk feitje: voor 1.41 miljard euro. Dat is best een hoop! Google is de grootste zoekmachine ter wereld. Deze gaat de komende tijd nergens heen. Dat je content veilig en bewaard blijft is hiermee verzekerd.

Levensduur van de content

Wanneer je video content plaats op YouTube, is het oneindig zichtbaar en vindbaar. Anders dan bij andere social media platforms hoef je niet oneindig te zoeken en scrollen naar de content die je zoekt. YouTube is gericht en accuraat. Een ander voordeel dat dit met zich meebrengt is dat het effect van content uitgesmeerd kan worden over een time-span van maanden en jaren. Het effect van de strategie die je hebt uitgezet en het budget dat je investeert is dus niet in één keer weg.

Contact